Генеральний директор «LTG Cargo Ukraine» Сауліус Стасюнас ділиться своїми думками щодо планів компанії на українському ринку.
Вітаємо Вас з початком роботи в Україні. У Вашому першому прес-релізі говориться, що «на першому етапі компанія буде пропонувати оренду рухомого складу, експедирування та інші послуги з перевезення вантажів».
Хто став першими Вашими клієнтами? «Інші послуги з перевезення вантажів», що мається на увазі?
Група компаній «Литовських залізниць» надає ринку весь спектр логістичних послуг: від експедиції одного вагона до управління інтермодальними терміналами, контейнерними поїздами, створення нових продуктів логістики (як перевезення напівпричепів) і так далі. Клієнти або як ми їх любимо називати – партнери на Україні були вже давно до відкриття дочірньої компанії в Україні. Ми працюємо з великими ЖД експедиторами, вантажовідправниками, терміналами і тощо. На сьогоднішній день ми ведемо переговори з ком- паніями, які зацікавлені орендувати маневрові і навіть магістральні тепловози.
Крім рухомого складу, ви пропонуєте послуги локомотивів?
Звісно. Ми можемо запропонувати різні маневрові та магістральні тепловози: ЧМЕ-3, ТЕМ-ТМХ, 2М62 зі стандартними чи двигунами CATERPILLAR. На даний момент пропонується послуга по схемі «Dry Lease», але в найближчому майбутньому зможемо запропонувати повний пакет послуг для маневрування.
Які проблеми / завдання стають перед Вашою компанією в процесі інтеграції в сформовані в Україні бізнес-моделі?
Так як з українським ринком ми працюємо вже досить багато років і ринок знаємо досить непогано, гострих проблем ми не бачимо. Ми вибрали шлях партнерства і відкрито про це декларуємо. Напевно тому відносини і сам бізнес формується досить коректно.
З якими проблемами Ви стикаєтеся, маючи справу з державними органами? Як в цілому Ви оцінюєте бізнес-клімат в Україні? Ви вже працюєте в Польщі. Як би Ви порівняли ці два ринки?
Так як це початок роботи в якості резидента, ми не зіткнулися з якимись проблемами, напевно треба подякувати нашим консультантам з юридичних, фінансових і податкових питань. В цілому ми бачимо велику перспективу для зростання української економіки – залізничний сектор не буде винятком. У Польщі ми почали працювати зовсім недавно, але
так як це країна ЄС, різниця з Україною звичайно є. Польський залізничний ринок вже лібералізовано, на відміну від українського, але певні кроки в цю сторону теж є.
Які галузі української економіки представляються найбільш перспективними для Вашого бізнесу?
Це звичайно агросектор, Україна в світі займає лідируючі позиції з експорту агропродукції. Також ми бачимо великий потенціал транзиту з Туреччини, країн Кавказу в напрямку країн Скандинавії. Розвиток інтермодальних продуктів, які будуть з’єднувати наші країни, виглядає дуже перспективно. З цією метою в 2020 році компанія «LTG Cargo» провела ряд пробних перевезень напівпричепів, спробувала різні технології їх навантаження та вже в цьому році почне випускати платформи для такого типу перевезення, після чого почнуться комерційні перевезення по Литві і сподіває мося, що і до України.
З якими морськими портами і терміналами України Ви плануєте взаємодіяти?
Це звичайно порти лідери – Одеса і Черноморськ, порт «Південний». Хоча і в Миколаївському порту у нас є ділові партнери.
Чи відчуваєте Ви тиск з боку конкурентів, а також Укрзалізниці? Оцінюєте Ви українську сферу залізничних перевезень, як монополізовану?
Навпаки, у нас хороші і теплі відносини з нашими колегами і партнерами з Укрзалізниці. Ми багато років розвиваємо інтермодальний поїзд «Вікінг», також обговорюємо нові можливості перевезень напівпричепів. Як я і говорив раніше – ми йдемо на український ринок не демпінгувати ціни в логістиці або переманювати клієнтів, ми приходимо і хочемо працювати через партнерів, спільно створюючи продукти високої якості. Також ми бачимо перші кроки лібералізації ринку Ж/Д перевезень в Україні, і це дарує надію.