Затори на польсько-українському кордоні можуть тривати два тижні й більше. Вони можуть затримувати робочу силу, промислові та продовольчі товари, в тому числі товари, які особливо чутливі до часу транспортування. Оскільки Україна стикається з проблемами при ввезенні та вивезенні товарів, литовський бізнес також ставить собі питання, як забезпечити рух товарів між країнами. Ця ситуація ще раз підкреслює необхідність співпраці та гнучкого логістичного підходу до нестандартних рішень.
До цього часу залізничні перевезення між Литвою та Україною через Польщу включали перевезення переважно продукції сільського господарства (зернові та олія) та нафтопродуктів. В очікуванні змін у потребах бізнесу, в останні роки LTG Cargo пропонує клієнтам перевезення вантажів через три польсько-українські прикордонні переходи – Мостиська-Медика, Ягодин-Дорогуськ та Ізов-Грубешув.
У листопаді нам надійшло близько 80 нових запитів щодо перевезення вантажів в Україну та з України. Переважна більшість з них надійшла від компаній, які раніше перевозили вантажі автомобільним транспортом. Ця безпрецедентна ситуація спонукає клієнтів розглянути можливість перевезення заморожених продуктів, паперу та картону, хімічних товарів або деревини залізницею в Україну та з України.
Пошук нових рішень також зумовлений значним зростанням вартості автомобільних перевезень. За оцінками LTG Cargo, повністю сформовані потяги можуть вдвічі здешевити залізничні перевезення порівняно з автомобільними. За один рейс ми можемо перевезти стільки вантажу, скільки зазвичай перевозять 36 вантажівок з 36 водіями.
Цілком зрозуміло, що потреба в змінах зростає. Все більше і більше підприємств хочуть спробувати залізничні перевезення. Чого ж не вистачає для того, щоб перевести ще більше вантажів на залізницю? Особливо з наближенням кордонів, компанії, які покладалися на автомобільний транспорт, все частіше шукають альтернативи вантажним перевезенням.
Але одного бажання недостатньо. Відсутність на ринку необхідних контейнерів стримує виробництво деяких нових категорій товарів. Наприклад, для перевезення заморожених продуктів останніми тижнями необхідні спеціальні 40-футові контейнери зі спеціальним, тобто незалежним, холодильним обладнанням. Незважаючи на зростання попиту, постачання таких контейнерів у регіоні не збільшилася, що змушує клієнтів шукати шляхи придбання таких контейнерів, необхідних для перевезення швидкопсувних продуктів.
Для інших товарів потрібні гнучкі рішення. Ми готові долучати до залізничного сектору новачків, щоб вони могли швидко та економно перевозити вантажі по країні, а також вчитися працювати з новими категоріями товарів. Водночас потрібно знайти шляхи консолідації бізнесу, який звик перевозити невеликі обсяги та одиничні контейнери.
Ми вже бачимо перші результати нашої спільної роботи – з Каунаського інтермодального термінала в Україну сформовано потяг з консолідованим контейнеризованим вантажем трьох клієнтів. Він перевозитиме ПЕТ-гранули та сульфат амонію, а також порожні контейнери. Поїзд має прибути в Україну наступного тижня, що, за нашими оцінками, займе 8-9 днів. Ми продовжуємо працювати з перевізниками та партнерами в Польщі та Україні, щоб забезпечити можливість курсування потягів з різними товарами раз на тиждень в кінці цього року.